You are currently viewing نحوه ارسال ، انتقال و حواله پول از آلمان به ایران
iran flag with Germany flag on a grunge cracked wall

نحوه ارسال ، انتقال و حواله پول از آلمان به ایران

ارسال پول از آلمان به ایران .  انتقال و حواله پول از آلمان به ایران چگونه است؟ در این مطلب شیوه، نحوه و  طریقه ارسال پول از آلمان به ایران را آموزش می دهیم تا بتوانید از طریق روش های مختلف در آلمان به ایران پول ارسال کنید. در پایان هزینه هر روش را به صورت مجزا نیز بررسی خواهیم کرد.

ارسال پول از آلمان به ایران ، نحوه انتقال حواله از آلمان به ایران

این یک وام دانشجویی در انتظار پرداخت باشد یا پول برای خانواده شما ، به عنوان یک خارجی که در خارج از کشور خود زندگی می کند ، همیشه نیاز به انتقال خانه وجود دارد. دیر یا زود شما به دنبال اثر هزینه و راه های ارزان برای ارسال پول به خانه و ارسال پول بین المللی از حساب بانکی خود در آلمان می گردید.فاکتورهای مهمی که هنگام انجام انتقال بین المللی باید در نظر گرفته شود:هزینه های معامله: هزینه هایی که ارائه دهنده خدمات هنگام انجام نقل و انتقال پرداخت می کند.زمان انتقال: چه مدت طول می کشد تا انتقال انجام شود؟ این نیز بر نرخ ارز تأثیر می گذارد زیرا آنها با گذشت زمان تغییر می کنند.

نرخ ارز: اگر در حال انتقال بین ارزهای مختلف هستید (به عنوان مثال از EUR به USD) ، نرخ ارز اعمال شده توسط ارائه دهنده خدمات تفاوت زیادی بین ارائه دهندگان مختلف ایجاد می کند. برخی از ارائه دهندگان (به عنوان مثال ، Xendpay) از نرخ ارز رایج در روز ارسال پول (شروع انتقال) استفاده می کنند. در چنین حالتی مبلغ دریافتی توسط گیرنده از قبل مشخص است و تغییری نمی کند. در حالی که سایر ارائه دهندگان از نرخ ارز در زمان دریافت پول توسط گیرنده استفاده می کنند. نرخ ارز با شروع معامله یکسان نیست.

این مقاله سه ارائه دهنده خدمات مختلف را بررسی می کند که مقرون به صرفه ترین و ارزان ترین گزینه ها را برای ارسال پول شما از آلمان به کشورهای دیگر ارائه می دهند. لطفا توجه داشته باشید که اگرچه گزینه های ارائه شده عمدتا برای ارسال پول از آلمان به ایران آزمایش شده است ، اما اگر می خواهید پول خود را به آلمان منتقل کنید ، استفاده از این خدمات همچنان امکان پذیر است.

روش های ارسال پول از آلمان به ایران ، انتقال حواله از آلمان

ارائه دهندگان خدمات به عنوان یک واسطه بین ارسال در آلمان و بانک دریافت کننده در خارج از کشور عمل می کنند. از آنجا که انتقال توسط ارائه دهنده خدمات به جای بانک انجام می شود ، اکنون آنها در مورد هزینه های مبادله و هزینه های معامله تصمیم خواهند گرفت. تصویر زیر مثالی از نحوه عملکرد یکی از ارائه دهندگان خدمات انتقال (Wise) را ارائه می دهد.

روش کار

همه ارائه دهندگان خدمات ارسال پول از همان اصل برای کار استفاده می کنند. آنها حساب بانکی با ارزهای مختلف دارند. از آنجا که انتقال از حساب بانکی آلمان به یک حساب بانکی EUR دیگر بدون هزینه است ، هیچ هزینه معامله ای توسط بانک ها متحمل نمی شوید. چگونه می توان پول را انتقال داد؟مرحله 1: یک حساب با یکی از ارائه دهندگان خدمات ارسال پول که در زیر بررسی شده است باز کنید.

(Xendpay ، Transferwise ، Azimo). به دلیل قوانین پولشویی ، برای تأیید حساب خود با ارائه دهنده خدمات ، باید کپی شناسنامه / گذرنامه خود را ارسال کنید.مرحله 2: جزئیات حساب رسید را که برای ارسال پول از آلمان به ایران به آن نیاز دارید ارائه دهید. این گیرنده می تواند حساب شخصی شما در یک کشور دیگر یا شخص دیگری باشد. بنابراین ، می توانید برای پرداخت کالا برای خرید کالا یا خدمات از کشورهای دیگر استفاده کنید.

مرحله 3: انتقال از وب سایت ارائه دهندگان خدمات را آغاز کنید. گزینه های مختلفی برای انجام انتقال در اختیارتان قرار می گیرد و ممکن است هزینه برخی از آنها به همراه داشته باشد. به عنوان مثال ، اگر برای انجام پرداخت از کارت اعتباری استفاده می کنید ، معمولاً هزینه ارائه دهنده خدمات حدود 1.5 درصد است. از طرف دیگر ، جابجایی عادی بانکی هزینه اضافی ندارد.

بهترین ارسال پول بین المللی از آلمان به ایران

برای آزمایش ارائه دهندگان خدمات مختلف ، از یک آزمون آزمایشی انتقال از 1000EUR به USD استفاده شد. در زمان نوشتن این مقاله ، نرخ ارز طبق XE.com 1 یورو = 1.0915 دلار بود.

Xendpay

برای ارسال حواله یا پول از آلمان به ایران : این ارزان ترین گزینه برای ارسال پول از آلمان بود زیرا امکان انتقال رایگان و بدون هیچ گونه هزینه معامله ای را فراهم می کند. همچنین نرخ ارز به طرز حیرت انگیزی خوب بود ، همانطور که از مثال زیر می بینید. Xendpay 1000 یورو = 1091.60 دلار

انتقال Xendpay از آلمان: 1000 یورو = 1091.60 دلار ، هنگام ارسال 1000 یورو با استفاده از Xendpay ، حساب گیرنده 1091.60 دلار دریافت می کند. این در واقع 10 سنت بهتر از نرخ ارز رایج در آن زمان است! بنابراین ، هنگام ارسال پول از آلمان ، هزینه های انتقال صفر و ضرر صرافی صفر! ممکن است بپرسید ، پس چگونه آنها می توانند درآمد کسب کنند؟ پاسخ این است ، نکات! از شما دعوت می شود آنچه را برای خدمات می خواهید به عنوان هزینه معامله پرداخت کنید. آنها هزینه معامله را پیشنهاد می دهند ، اما شما می توانید قبل از انتقال آن را به صفر تغییر دهید.

برای ارسال حواله یا پول از آلمان به ایران زمان لازم برای انتقال نیز منطقی بود. 3 روز کاری طول کشید تا انتقال انجام شود. این شامل روزی است که برای انتقال بانکی محلی به حساب بانکی Xendpay اروپا لازم بود.نکته مثبت دیگر این بود که از نرخ ارز رایج در زمان انتقال در هنگام معامله (ارسال پول) استفاده شده است. بنابراین ، مطمئن خواهید شد که گیرنده هنگام انجام معامله چه مقدار دریافت می کند و این تغییر نمی کند.بدون هزینه اجباری (حداکثر تا 2000 یورو در سال) ، شما می توانید آنچه را که می خواهید برای خدماتی که ارائه می دهند پرداخت کنید.بدون افزایش نرخ ارز.هنگام عضویت 10 یورو جایزه بگیرید،نرخ ارز رایج در روز ارسال استفاده می شود.

ترانسفر وایز

این دومین گزینه ارزان برای انجام ارسال پول از آلمان به ایران بود. اگرچه کارمزد معاملات از دو گزینه دیگر بیشتر بود ، نرخ ارز پیشنهادی مناسب بود. هنگام ارسال 1000 یورو با استفاده از Transferwise ، حساب گیرنده 1085.90 دلار دریافت می کند.لطفا توجه داشته باشید که این مبلغ دقیق دریافتی توسط گیرنده نیست.

برای ارسال حواله یا پول از آلمان به ایران  دلیل این امر آنست که Transferwise از نرخ ارز در تاریخی که پول در حساب بانکی Transferwise دریافت می شود ، استفاده می کند که 2 روز بعد است. این می تواند به معنای استفاده از نرخ ارز رایج در روز بعد باشد. این می تواند بالاتر یا پایین تر از نرخ ارز روز ارسال باشد. اما براساس تجربه ، معمولاً طی چند ساعت انجام می شود ، بنابراین نوسان زیادی در نرخ ارز نسبت به آنچه قبل از انتقال می بینید وجود ندارد. همچنین می توانید نرخ ارز را تا 48 ساعت قفل کنید.

Transferwise در سال 2012 تاسیس شد و در حال حاضر توسط FCA انگلیس نظارت می شود ، که قابل مقایسه با BaFin آلمان است. در حال حاضر ، Transferwise معاملات را به بیش از 60 کشور ارائه می دهد.هزینه های شفاف بر اساس یک درصد،امکان قفل کردن نرخ ارز،اولین انتقال رایگان تا سقف 500 یورو (در صورت استفاده از لینک). همچنین می توانید برای  کسب اطلاع از سایر روش ها از طریق لینک ارتباط با ما نیز در تماس باشید.

بهترین روش ارسال پول از ایران به آلمان

هنگامی که به دنبال ارسال پول از ایران به آلمان هستید، مهم است که کل هزینه انتقال پوند استرلینگ به یورو را محاسبه کنید. باید هم به هزینه اولیه ای که ارائه دهنده به شما نشان می دهد و هم به نرخ مبادله GBP/EUR توجه کنید. اغلب ارائه دهندگان ادعا می کنند که کارمزد کم یا حتی بدون هزینه دارند، اما در واقع آنها در نرخ ارز پنهان هستند. در حال حاضر، نرخ بین بانکی GBP/EUR 1.1975 است. هر زمان که هزینه‌های انتقال پول به آلمان را مقایسه می‌کنید، نگاهی به نرخ ارزی که آنها ارائه می‌دهند می‌تواند سودمند باشد.

به عنوان مثال، اکثر بانک های سنتی یک نشانه گذاری پنهان به نرخ ارزی که به شما ارائه می دهند اضافه می کنند. اگر 1 GBP 1.1975 یورو باشد، بانک شما می تواند 3% نرخ ارز اضافه کند و نرخ 1 GBP = 1.2334 EUR را به شما بدهد. بسته به نحوه تنظیم انتقال خود، این ممکن است به این معنی باشد که هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت یا گیرنده شما می تواند کمتر دریافت کند. وایز، ارزان ترین گزینه، دارای نرخ مبادله GBP/EUR 1.1975 و کارمزد 7.17 GBP است. با این کار 17.12 پوند در مقایسه با ارزهای مستقیم که کارمزد 24.29 GBP دارد، صرفه جویی می کنید. داده‌های قیمت‌گذاری از وب‌سایت‌های ارائه‌دهندگان جمع‌آوری می‌شود و کارمزد با در نظر گرفتن هزینه کل (کارمزد انتقال به اضافه حاشیه نرخ ارز) محاسبه می‌شود.

سریع ترین راه برای ارسال پول از ایران به آلمان چیست؟

به طور معمول، ارسال پول به آلمان با استفاده از یک شرکت انتقال پول در مقایسه با بانکی که ممکن است 3-5 روز کاری طول بکشد، بسیار سریعتر خواهد بود. سریعترین ارائه دهنده در جدول ما برای انتقال پول به آلمان Wise (Instant-2 Days) است.

امن ترین راه برای ارسال پول به آلمان

انتخاب یک سرویس انتقال پول بین المللی می تواند مانند یک خطر باشد. با این حال، ابزار مقایسه ما فقط ارائه دهندگان ایمن را توصیه می کند که در هر نقطه از جهان که در آن هستند، در چارچوب قانون عمل می کنند. هنگامی که به دنبال امن ترین راه ها برای ارسال پول به آلمان از بریتانیا هستید، معمولاً می خواهید به دنبال ارائه دهندگانی باشید که در FCA ثبت نام کرده و تحت آن کار می کنند. در برخی موارد ممکن است اپراتورها نیز توسط PRA تنظیم شوند. و اگر با بانک خود پول ارسال می کنید، ممکن است در مورد FSCS نیز مطالعه کنید. کلمات اختصاری خیلی زیاد است؟ بیایید ببینیم منظور آنها چیست.

بیشتر بخوانید: بهترین روش برای ارسال حواله ارزی به آلمان

FCA – مرجع رفتار مالی – تقریباً تمام فعالیت های مالی باید توسط FCA مجاز باشد. وظیفه FCA تنظیم و نظارت بر فعالیت های مالی برای اطمینان از رعایت استانداردها و تجارت ایمن و قانونی تجارت مالی است. PRA – مرجع مقررات احتیاطی – PRA برای اطمینان از مدیریت ایمن بانک‌ها، انجمن‌های ساختمانی، شرکت‌های بیمه و سایر مؤسسات مالی مشابه، برای کنترل ریسک و ایمن نگه داشتن پول مشتری وجود دارد. FSCS – طرح جبران خدمات مالی – FSCS از مشتریان در صورت شکست بانک، بیمه‌گر یا سایر شرکت‌های خدمات مالی واجد شرایط محافظت می‌کند. ممکن است بتوانید از طریق FSCS غرامت دریافت کنید تا مطمئن شوید در صورت ورشکستگی بانک یا مشکلات مالی دیگر ضرر نخواهید کرد.

چگونه به آلمان پول بفرستیم؟

در صورت نیاز به ارسال پول به آلمان، چند گزینه کلیدی دارید:

انتقال بانکی به آلمان – اکثر بانک ها به شما اجازه می دهند که به صورت آنلاین، با مراجعه به شعبه یا تلفن، پول خود را به صورت بین المللی ارسال کنید. پرداخت به یورو مستقیماً از حساب بانکی شما به حساب بانکی محلی گیرنده شما به ارز انتخابی شما ارسال می شود.
وارد یک شعبه شوید – چندین سرویس تخصصی فرستنده پول از طریق شبکه های بزرگ شعبه و نمایندگی کار می کنند، بنابراین می توانید در صورت تمایل به یک فروشگاه فیزیکی مراجعه کرده و پرداخت یورو خود را به صورت نقدی انجام دهید.
ارسال پول آنلاین به آلمان – اگر ترجیح می دهید پرداخت GBP/EUR خود را به صورت آنلاین یا با استفاده از تلفن هوشمند خود انجام دهید، می توانید خدمات بانکداری آنلاین بانک خود یا یک متخصص پرداخت بین المللی را انتخاب کنید. خدمات تخصصی اغلب می توانند نرخ ارز بهتر و کارمزد کمتری را نسبت به بانک ها ارائه دهند.

نحوه ارسال پول به حساب بانکی دیگر از ایران به آلمان:

ارسال پول به حساب بانکی دیگر در آلمان اغلب راحت ترین گزینه است – هم برای شما و هم برای گیرنده شما. گیرنده شما نیازی به انجام هیچ اقدامی برای دریافت پول ندارد، فقط در حساب معرفی شده به ارزی که شما انتخاب می کنید قرار می گیرد و می تواند به راحتی خرج یا برداشت شود. اگر مستقیماً به یک حساب بانکی در آلمان پول می‌فرستید، انتخاب یک ارائه‌دهنده متخصص می‌تواند ارزان‌ترین و سریع‌ترین راه برای پرداخت شما باشد. ارائه دهندگان مختلف فرآیندهای خود را برای تنظیم پرداخت دارند – اما مراحلی که شما انجام می دهید معمولاً تقریباً یکسان است:

4 مرحله آسان برای ارسال پول با ارائه دهنده انتقال پول:

1 یک حساب کاربری ایجاد کنید
با وارد کردن اطلاعات تماس و برخی از اطلاعات اولیه، یک حساب کاربری جدید با سرویس دلخواه خود ثبت کنید. حتی ممکن است بتوانید این کار را با استفاده از فیس بوک یا گوگل برای راحتی انجام دهید 2 هویت خود را تأیید کنید ، بسته به نوع پرداختی که انجام می دهید، ممکن است لازم باشد حساب خود را با آپلود تصویری از اسناد شناسایی خود تأیید کنید. این مرحله به حفظ امنیت پول شما کمک می کند و اغلب یک الزام قانونی است. 3 حساب خود را شارژ کنید
با استفاده از حواله بانکی یا پرداخت کارت، پول را به پوند به حساب خود اضافه کنید. 4 جزئیات گیرنده را اضافه کنید و ارسال کنید هنگامی که برای ارسال پرداخت آماده شدید، جزئیات حساب شخصی و بانکی گیرنده خود را اضافه کنید، نرخ ارز و کارمزد اعمال شده برای پرداخت خود را بررسی کنید و تأیید کنید. تمام است – پول شما اکنون ارسال می شود و می توانید پیشرفت آن را به صورت آنلاین یا در برنامه ارائه دهنده خود پیگیری کنید.

Leave a Reply