اوفک چیست؟ بررسی اوفک و کشورهای هدف

دفتر کنترل دارایی های خارجی (اوفک) بخشی از خزانه داری ایالات متحده است که متهم به اجرای تحریم های اقتصادی و تجاری اعمال شده توسط ایالات متحده علیه کشورها و گروه هایی از افراد است.

تحریم هایی علیه افرادی که درگیر تجاوز خارجی ، فعالیت های تروریستی و فروش مواد مخدر هستند از جمله اقدامات دیگر اعمال شده است. اوفک در سال 1950 با ورود چین به جنگ کره ایجاد شد. رئیس جمهور هری ترومن این رویداد را یک وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد و تمام دارایی های چین و کره را که تحت صلاحیت ایالات متحده هستند مسدود کرد  سلف اوفک دفتر کنترل وجوه خارجی (FFC) بود که در سال 1940 در پاسخ به حمله نازی ها به نروژ تأسیس شد.

اوفک چگونه کار می کند

اوفک مجازاتی را که دولت ایالات متحده براساس سیاست خارجی و اهداف امنیت ملی آن وضع کرده است ، اجرا می کند.طبق این آژانس فدرال ، این سیاست ها متوجه ملت های خارجی ، تروریست ها و قاچاقچیان مواد مخدر است که تهدیدی برای امنیت ملی یا اقتصاد ایالات متحده هستند. این شامل نهادهایی است که سلاح های کشتار جمعی را ذخیره می کنند.

چه کسی اوفک را مجاز می داند؟

اقدامات این آژانس معمولاً توسط قوانین کنگره مجاز است. با این حال ، رئیس جمهور ایالات متحده می تواند از اختیارات اضطراری ملی برای انجام اقدامات خاصی مانند مسدود کردن دارایی های خارجی که تحت صلاحیت ایالات متحده است استفاده کند. علاوه بر این ، اوفک مجازات های خود را براساس دستورات سازمان ملل متحد اعمال می کند. این موارد اغلب با همکاری کشورهای متحد انجام می شود.استفاده از تحریم ها و سایر سیاست های تنبیهی تجاری برای ترغیب یک ملت یا گروه به تغییر برخی از رفتارهایی که به ضرر جامعه جهانی است ، استفاده می شود.

تأثیر تحریم ها

این سیاست ها به منظور برهم زدن اقتصاد و زندگی روزمره ملت ها یا گروه هایی است که هنجارهای بین المللی را نقض می کنند. این راهی برای تحت فشار قرار دادن یک کشور برای انطباق با استانداردهای قابل قبول رفتار کوتاه مدت درگیری مسلحانه است. به عنوان مثال ، اگر یک گروه تروریستی شناخته شده باشد که فعالیت های خود را از طریق فروش کالا در بازار بین المللی تأمین می کند ، ممکن است مجازات هایی برای ایجاد مزاحمت در این منبع درآمد وضع شود. تلاش های اوفک در این جبهه می تواند توانایی این گروه را در حمایت از آموزش افراد تازه وارد و دستیابی به سلاح کاهش دهد.

 اگر یک کشور متخاصم به یک کشور همسایه حمله کند ، تجارت و دارایی های دیگر می تواند مسدود شود. اوفک مسئولیت اجرای این تحریم ها را به عهده می گیرد ، كه ممكن است كشور جنگ طلب را مجبور به توقف اقدامات خود كند یا حداقل با گفتگوها برای پایان دادن به درگیری موافقت كند. برنامه های اداره شده توسط اوفک شامل مجازات های ایران ، کره شمالی ، کوبا ، سوریه و روسیه است.

کشور های تحت تحریم

در سال 2021 ، ایالات متحده لیست بالایی از کشورهای تحت تحریم های ایالات متحده ، از بالکان تا زیمبابوه را دارد. سایر مجازات ها مربوط به هر کشور یا گروهی است که فعالیت های جنایی خاص مانند تروریسم سایبری و قاچاق مواد مخدر را انجام می دهد. یکی از مشهورترین مواردی که در میان لیست فعلی تحریم ها شناخته شده است ، علیه روسیه است که در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین که از سال 2014 آغاز شد ، دستور داده شده است. یکی دیگر از این لیست ، دستورالعمل اجرایی 2018 است که تهدید به تحریم هر کشور خارجی که به دنبال دخالت در انتخابات ایالات متحده باشد ، است

اوفک برای چه مواردی قابل استفاده است؟

هر فرد و تجارت آمریکایی باید از مقررات اوفک پیروی کند. این شامل:

  • بانک های ایالات متحده
  • شرکت های هلدینگ بانکی
  • شرکت های تابعه غیربانکی

آژانس های بانکی فدرال به طور مداوم برنامه های انطباق اوفک را ارزیابی می کنند تا اطمینان حاصل کنند همه بانک های تحت نظارت آنها از تحریم ها پیروی می کنند. برخلاف قانون رازداری بانک (BSA) ، قوانین و مقررات اوفک فقط در مورد اشخاص ایالات متحده و آژانس های داخلی اعمال نمی شود ، آنها همچنین در شعب خارجی و شرکت های تابعه خارج از کشور اعمال می شوند. این سازمان در هنگام اجرای برنامه انطباق اوفک ، بانك ها را به اتخاذ رویكرد مبتنی بر ریسك تشویق می كند.

لیست ملیتهای خاص

پس از حوادث 11 سپتامبر 2001 ، اوفک توجه خود را به شناسایی تروریست ها معطوف کرد. این زمانی است که دولت ایالات متحده فهرست ویژه افراد خاص (SDN) را ایجاد می کند. این لیست شامل شرکتها و اشخاصی است که برای سایر گروههای هدفمند یا کشورهایی مانند تروریستها ، قاچاقچیان مواد مخدر و محرمانه از مجازاتهای خارجی کنترل یا فعالیت می کنند. لیست SDN اساساً برای موسسات مالی ایجاد شده است ، اما با رشد ، توسط شرکت های بیمه و سازمان های بین المللی به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار می گیرد.

اگرچه این لیست به صورت بارگیری رایگان در وب سایت اوفک در دسترس است ، اما در جستجوی فروشنده یا مشتری به تنهایی مشکلات زیادی وجود دارد. در بیشتر جستجوهای SDN ، فقط یک نام ظاهر می شود. تاریخ تولد ، آدرس و حتی کشور همه می توانند از دست رفته باشند. علاوه بر این ، ممکن است نام ذکر شده یک نام مستعار باشد یا فروشنده ها با چندین نام ارجاع شوند. کارفرمایی که بخواهد خود به تنهایی چک اوفک را انجام دهد ، می تواند به راحتی نامزدی را در لیست شناسایی نکند.

معاملات بانکی منوط به اوفک است

هر معامله ای که یک موسسه مالی ایالات متحده انجام می دهد تابع قوانین و مقررات OFAC است. اگر بانکی معامله را از لیست اتباع خاص تعیین شده و افراد مسدود شده پردازش کند ، این امر غیرقانونی تلقی می شود. معاملات مسدود شده طبق قانون ایالات متحده ، هر دارایی و حساب یک فرد ، نهاد یا کشور مشخص شده توسط OFAC مسدود شود ، وقتی چنین املاکی در ایالات متحده واقع شده باشد ، توسط اشخاص / نهادهای آمریکایی نگهداری شود یا به اشخاص یا نهادهای آمریکایی در اختیار شما قرار گیرد.

به عنوان مثال ، اگر انتقال بانکی دریایی از طریق یک بانک ایالات متحده به یک بانک خارج از کشور منتقل شود ، و یک طرف تعیین شده توسط اوفک در آن درگیر باشد ، باید معامله مسدود شود. تعریف دارایی ها و دارایی ها به طور خاص در هر برنامه تحریم تعریف شده است ، اما شامل هر چیزی است که ارزش مستقیم یا غیرمستقیم ، حال ، آینده یا احتمالی داشته باشد. این شامل تمام معاملات بانکی است. همه بانک ها باید معاملات را مسدود کنند که:

در حال رفتن به یک شخص یا نهاد مسدود شده هستیم ، توسط شخص یا نهادی مسدود شده یا از طرف وی انجام می شود ،در ارتباط با معامله دیگری هستند که در آن یک فرد / نهاد مسدود شده علاقه دارد اگر بانکی در ایالات متحده دستورالعمل هایی را برای انتقال در یکی از این دسته ها دریافت کند ، ابتدا باید دستور پرداخت را اجرا کند و سپس وجوه را در یک حساب مسدود شده قرار دهد. پس از دریافت ، دستور پرداخت بدون مجوز از اوفک لغو یا اصلاح نمی شود.

معاملات ممنوع در اوفک

در برخی موارد ، ممکن است یک معامله ممنوع باشد اما هیچ منفعتی قابل انسداد وجود ندارد. به عبارت دیگر ، معامله نباید پذیرفته شود اما هیچ شرط OFAC برای مسدود کردن دارایی ها وجود ندارد. در این موارد ، معامله صرفاً رد می شود و پردازش نمی شود.

یک مثال می تواند مقررات تحریم سودان (SSR) باشد که از فعالیت های تجاری در سودان پشتیبانی نمی کند. بنابراین ، حتی اگر انتقال وجوه بین یک شرکت آمریکایی و سودانی خلاف تحریم های ایالات متحده نباشد ، این مغایر با قوانین سودان است. علی رغم اینکه هیچ یک از طرفین در فهرست افراد خاص تعیین شده (SDN) یا افراد مسدود نیستند. با این حال ، از آنجا که SSR نیاز به مسدود کردن معاملات با دولت سودان دارد و صادرات خدمات به سودان ممنوع است ، بانک ایالات متحده نمی تواند معامله را پردازش کند و رد می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید از طریق لینک تماس با ما در ارتباط باشید.

Leave a Reply