You are currently viewing نرخ و قیمت دلار کانادا به تومان امروز 16 خرداد 1400

نرخ و قیمت دلار کانادا به تومان امروز 16 خرداد 1400

قیمت دلار کانادا به تومان امروز در بازار آزاد تهران

قیمت امروز دلار کانادا به تومان ، آمریکا ، یورو ، پوند و سایر ارزها را در جدول زیر می بینید. برای به روز رسانی جدول می توانید صفحه را رفرش کنید.

عنوان نرخ قیمت زنده تغییر زمان
دلار 234,330 (0%) 0 ۱۳ خرداد
یورو 281,980 (0%) 0 ۱۳ خرداد
دلار کانادا به تومان 197,950 (0%) 0 ۱۳ خرداد

WWW.TGJU.ORG

دلار کانادا با نماد $ و کد CAD، ارز رایج این کشور است. دلار کانادا با علامت اختصاری $ یا $CA یا $C نشان داده می شود تا از ارزهای رایج دلار در بازار متمایز شود. هر دلار کانادا نیز به ۱۰۰ سنت تقسیم می شود.

انواع پول و اسکناس در کانادا

بزرگترین اسکناس کانادایی ۱۰۰ دلاری است و بعد از از به ترتیب اسکناس های ۵۰، ۲۰ و ۱۰ و ۵ دلاری را داریم.

قیمت دلار کانادا

سکه های کانادایی هم متفاوت هستند. بزرگترین سکه دو دلاری هست که تونی نام دارد و بعد از آن سکه یک دلاری یا لونی با رنگ زرد قرار میگیرد. سکه های کوچک تر از یک دلار هم به ترتیب ۲۵ ، ۱۰ و ۵ سنت هستند. مدتهاست که سکه های ۱ سنتی یا پنس از چرخه پولی کانادا خارج شده و فروشنده قیمت گذاری را بر مبنای نزدیک ترین رقم به مضربی از ۵ انجم میدهند.

پول های کانادا

نرخ دلار کانادا به تومان

نرخ دلار کانادا مانند سایر ارزهای رایج دنیا، به وسیله میزان مبلغی که باید بابت آن در کشورهای مختلف پرداخت شود، به دست می آید. نرخ دلار کانادا و آمریکا از ابتدای جنگ جهانی دوم تا سال ۱۹۵۰ و نیز از سال ۱۹۶۲ تا ۱۹۷۰ با هم برابر بود و حفظ این برابری نرخ بر عهده بانک مرکزی کانادا بوده است. آمریکا دارای ثروتمندترین اقتصاد جهان است و قدرتمندترین ارز دنیا نیز دلار آمریکا است. دلار آمریکا در بازارهای بین المللی، به عنوان معیار در نظر گرفته می شود. کانادا و آمریکا بزرگ‌ترین روابط اقتصادی را با هم دارند و حجم معاملات این دو کشور با هم از معاملات هر دو کشور دیگری در جهان، بیشتر است.

دلار کانادا به تومان نیز مانند سایر ارزها در مسیر ثابتی حرکت نمی کند و ارزش آن در مقابل ارزهای دیگر گاهی سقوط، و گاهی صعود می کند. عوامل متعددی بر نرخ دلار کانادا تاثیرگذارند که به قرار زیر است:

  • نرخ بهره
  • قیمت کالاها
  • نرخ تورم
  • تجارت بین المللی کالاها و خدمات
  • سرمایه گذاری خارجی و پرداخت بدهی ها
  • بهره وری

هر دلار آمریکا چند دلار کانادا است؟ (USD to CAD)

نرخ دلار کانادا در سال های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ از دلار آمریکا قوی تر بود و دلیل عمده آن نیز این بود که نرخ بهره کانادا در آن سال ها به میزان قابل توجهی بالاتر از نرخ بهره آمریکا بود. اما در اوایل سال ۱۹۹۰ نرخ ارز کانادا با کاهش قابل توجهی مواجه شد. از عوامل موثر بر این کاهش نرخ، کم کاری کانادایی ها، ریسک بیشتر سرمایه گذاری در کانادا به دلیل بدهی های عمومی بانک ها و  رشد اقتصادی آمریکایی ها می باشد.

قیمت تبدیل دلار کانادا به دلار آمریکا

اواخر دهه ۱۹۹۰، با رشد اقتصادی و قیمت کالاها در کانادا همراه بود، که نشان دهنده افزایش نرخ ارز و ثبات اقتصادی بود. اما تا سال ۲۰۰۲ نرخ ارز کانادا افزایش نیافت. در پایان سال ۲۰۰۰ دلار کانادا از ۶۳٫۶ سنت به ۷۷٫۱ سنت آمریکا افزایش یافت.

نرخ تبدیل دلار کانادا به دلار آمریکا و تومان

نرخ تبدیل دلار کانادا به آمریکا طی ۵ سال اخیر نسبتا ثابت بوده و یک دلار آمریکا معادل ۱٫۳ دلار کانادا بوده است. این سیاست پولی توسط دولت فدرال کانادا بررسی و ارزیابی میگردد. تا بتوانند نقدینگی و قدرت خرید مردم این کشور را متعادل نگاه دارند. معمولا تغییرات نرخ دلار بین دو کشور ناگهانی نیست و در طول زمان تغییرات کوچکی رخ خواهد داد. تا قدرت تصمیمگیری برای سرمایه گذاران وجود داشته باشد.

قیمت دلار امروز شنبه 16خرداد 1400

دلار در بازار آزاد با کاهش ۰.۵۸ درصدی نسبت به ۳ روز پیش، ۲۳,۸۳۰ تومان معامله شد.

دلار در صرافی ملی با کاهش ۰.۳۸ درصدی نسبت به ۳ روز پیش، ۲۲,۸۷۶ تومان معامله شد.

دلار در بازار متشکل با افزایش ۰.۴۲ درصدی نسبت به ۳ روز پیش، ۲۳,۲۰۷ تومان معامله شد.

دلار در سامانه سنا با کاهش ۰.۳۵ درصدی نسبت به ۴ روز پیش، ۲۳,۳۳۳ تومان معامله شد.

دلار کانادا با افزایش ۰.۰۶ درصدی نسبت به ۳ روز پیش، ۱۹,۷۴۵ تومان معامله شد.

دلار استرالیا در بازار ۸۹ روز پیش نسبت به ۹۰ روز پیش، با ۱۲۰ تومان افزایش، ۱۹,۴۱۰ تومان نرخ گذاری شد.

جدول قیمت دلار در بازارهای مختلف
قیمت بروزرسانی
دلار در بازار آزاد 23,830.00 تومان ۲ روز پیش
دلار در صرافی ملی 22,876.00 تومان ۲ روز پیش
دلار در بازار متشکل 23,207.00 تومان ۲ روز پیش
دلار در سامانه سنا 23,333.00 تومان ۳ روز پیش
دلار کانادا 19,745.00 تومان ۲ روز پیش
دلار استرالیا 19,410.00 تومان ۸۹ روز پیش

 

قیمت دلار در بازار آزاد

۲ روز پیش دلار در بازار آزاد مانند ۳ روز پیش با کاهش قیمت روبرو شد، بطوری که دلار در بازار آزاد که ۳ روز پیش تا ۲۳,۹۷۰ (بیست و سه هزار و نهصد و هفتاد ) تومان رسیده بود، امروز – شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ مصادف با ۰۵ ژوئن ۲۰۲۱ – با کاهش ۰.۵۸ درصدی به ۲۳,۸۳۰ (بیست و سه هزار و هشتصد و سی ) تومان رسید.

جدول قیمت 3 روز اخیر دلار در بازار آزاد
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۲۳,۸۳۰ -۱۴۰ -۰.۵۹ ۲ روز پیش
۲۳,۹۷۰ -۱۱۰ -۰.۴۶ ۳ روز پیش
۲۴,۰۸۰ ۳۳۰ ۱.۳۷ ۴ روز پیش

قیمت دلار در صرافی ملی

۲ روز پیش دلار در صرافی ملی برخلاف رشد قبلی با افت قیمت روبرو بوده است، بطوری که دلار در صرافی ملی که ۳ روز پیش تا ۲۲,۹۶۵ (بیست و دو هزار و نهصد و شصت و پنج ) تومان رسیده بود، امروز – شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ مصادف با ۰۵ ژوئن ۲۰۲۱ – با کاهش ۰.۳۸ درصدی به ۲۲,۸۷۶ (بیست و دو هزار و هشتصد و هفتاد و شش ) تومان رسید.

جدول قیمت 3 روز اخیر دلار در صرافی ملی
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۲۲,۸۷۶ -۸۹ -۰.۳۹ ۲ روز پیش
۲۲,۹۶۵ ۱۳ ۰.۰۵ ۳ روز پیش
۲۲,۹۵۲ ۱۳۶ ۰.۵۹ ۴ روز پیش

قیمت دلار در بازار متشکل

۲ روز پیش دلار در بازار متشکل برخلاف افت قبلی خود، رشد قیمت را تجربه کرد، بطوری که دلار در بازار متشکل که ۳ روز پیش تا ۲۳,۱۰۸ (بیست و سه هزار و یکصد و هشت ) تومان رسیده بود، امروز – شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ مصادف با ۰۵ ژوئن ۲۰۲۱ – با رشد ۰.۴۲ درصدی به ۲۳,۲۰۷ (بیست و سه هزار و دویست و هفت ) تومان رسید.

جدول قیمت 3 روز اخیر دلار در بازار متشکل
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۲۳,۲۰۷ ۹۹ ۰.۴۲ ۲ روز پیش
۲۳,۱۰۸ -۶۱ -۰.۲۷ ۳ روز پیش
۲۳,۱۶۹ ۶۰ ۰.۲۵ ۴ روز پیش

قیمت دلار در سامانه سنا

۳ روز پیش دلار در سامانه سنا برخلاف رشد قبلی با افت قیمت روبرو بوده است، بطوری که دلار در سامانه سنا که ۴ روز پیش تا ۲۳,۴۱۶ (بیست و سه هزار و چهارصد و شانزده ) تومان رسیده بود، امروز – شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ مصادف با ۰۵ ژوئن ۲۰۲۱ – با کاهش ۰.۳۵ درصدی به ۲۳,۳۳۳ (بیست و سه هزار و سیصد و سی و سه ) تومان رسید.

جدول قیمت 3 روز اخیر دلار در سامانه سنا
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۲۳,۳۳۳ -۸۳ -۰.۳۶ ۳ روز پیش
۲۳,۴۱۶ ۱۳۹ ۰.۵۹ ۴ روز پیش
۲۳,۲۷۷ -۳۳۷ -۱.۴۵ ۵ روز پیش

قیمت دلار کانادا

۲ روز پیش دلار کانادا برخلاف افت قبلی خود، رشد قیمت را تجربه کرد، بطوری که دلار کانادا که ۳ روز پیش تا ۱۹,۷۳۳ (نوزده هزار و هفتصد و سی و سه ) تومان رسیده بود، امروز – شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ مصادف با ۰۵ ژوئن ۲۰۲۱ – با رشد ۰.۰۶ درصدی به ۱۹,۷۴۵ (نوزده هزار و هفتصد و چهل و پنج ) تومان رسید.

جدول قیمت 3 روز اخیر دلار کانادا
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱۹,۷۴۵ ۱۲ ۰.۰۶ ۲ روز پیش
۱۹,۷۳۳ -۲۰۷ -۱.۰۵ ۳ روز پیش
۱۹,۹۴۰ ۲۷۳ ۱.۳۶ ۴ روز پیش

Leave a Reply