You are currently viewing همکاری با صرافی ، صرافی چیست و چگونه کار می کند

همکاری با صرافی ، صرافی چیست و چگونه کار می کند

همکاری با صرافی چگونه است؟ اصلا صرافی چیست و چطور کار می کند؟ در این مقاله به طور کامل روش کار صرافی و همکاری با صرافی را توضیح می دهیم.

مفهوم صرافی: معنای لغوی صرافی (Bureau de Change) تجارت انواع پول است که ظهور آن را می توان به عنوان یک حرفه به دلیل نیاز مردم به تعیین دقت و وزن انواع مختلف در نظر گرفت. سکه

انواع صرافی

در گذشته صرافان به دو نوع زیر تقسیم می شدند: اولین نوع مبادله: این نوع مبادله فقط ارز ، طلا و نقره را به صورت نقدی خرید و فروش می کند و انجام سایر معاملات ارزی برای این نوع مبادله سپاسگزار و غیرقانونی بود. صرافی های نوع 2: صرافی هایی که علاوه بر موارد فوق ارز را نیز منتقل می کنند ، صرافی های نوع 2 محسوب می شوند. این نوع عملیات مربوط به حواله های ارزی است که از طریق بانک ها و موسسات اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی فعالیت می کنند.

این نوع مبادلات همچنین خدمات خارجی را از طریق کارگزاران مجاز خارج از کشور ارائه می دهند. طبق دستورالعمل اجرایی ایجاد ، راه اندازی و نظارت بر عملکرد صرافی ها ، صرافی ها به انواع اول و دوم تقسیم نمی شوند و همه صرافی ها با توجه به قدرت و ظرفیت خود می توانند عملیات مربوط به ارز را انجام دهند. حواله و خرید. فروش ارز. این دستورالعمل با 48 ماده و 13 تبصره در جلسه شورای پول و اعتبار در تاریخ 28/5/2014 تصویب شد.

نحوه کار صرافی ها

برای همکاری با صرافی ، صرافی ها ، مانند فروشندگان کالا و خدمات ، ملزم به تعیین هزینه کالاهای خود و فروش آنها با کسب درصدی به نام سود هستند. این باعث می شود که صرافی ها به اطلاعات کامل و به روز در مورد نرخ ارز در برابر ارز خود نیاز داشته باشند.

این صنف همچنین سکه های طلا را به عنوان بخشی از فعالیت های ارزی خود خرید و فروش می کند ، اگرچه حساسیت اصلی کار آنها مربوط به حواله و پول کاغذی است. می دانید که در شرایط عادی ، نرخ ارز توسط بازارهای مالی بین المللی مانند بازار فارکس تعیین می شود ، اما اساس محاسبه نرخ ارز خارجی بر عهده بانک مرکزی کشورها است. به معنای واقعی تر ، سیستم بانکی هر کشور مسئول ارائه نرخ ارز به صرافان به صورت روزانه است.

صرافی ارزهای دیجیتال و کار آن

ارزهای دیجیتال همچنین دارای صرافی هستند که در آن انواع سکه خرید و فروش می کنند و مهمترین بخش بازار ارزهای دیجیتال است. می توان نتیجه گرفت که میزان عرضه و تقاضا در مبادلات ارزهای دیجیتال ، ارزش ارزهای دیجیتال و قیمت آنها را تعیین می کند. بر اساس معیارهای عرضه و تقاضا و ایجاد تعادل بین آنها می توان گفت که افزایش قیمت ارز با تقاضای آن در بازار ارز رابطه مستقیم دارد. عکس این مقاله نیز وجود دارد.

نکته 1: عوامل مهم دیگری نیز وجود دارد که بر قیمت ارزها تأثیر می گذارد. نکته 2: ویژگی ها و عملکردهای مبادلات ارزهای دیجیتال می تواند متفاوت باشد. توجه 3: مبادلات ارزهای دیجیتال رابط بین فروشنده و خریدار است که کمیسیون آن را دریافت می کند.

نحوه کار صرافی ارزهای دیجیتال

در این نوع صرافی ، کیف پول اینترنتی برای مشتریانی است که ارزهای پشتیبانی شده را می پذیرند ، از طریق این کیف پول ، مشتریان می توانند معاملات انجام دهند.

جفت های معاملاتی ارزهای دیجیتال

با کمک جفت های معاملاتی ارزهای دیجیتال ، می توانید از نوسان قیمت ارز سود ببرید. ساختار یک جفت ارز به شرح زیر است:

دومین ارز دیجیتال / اولین ارز دیجیتال

لازم به ذکر است که یک موضوع مهم که همیشه بسیار مهم است ، موقعیت یک جفت ارز و نوع ارز است. توجه: اکثر صرافی های دیجیتال معمولاً جفت های معاملاتی زیر را ارائه می دهند: BTC / LTC یا LTC / BTC و ETH / BTC یا BTC / ETH

سوالات متداول در مورد صرافی

مبادله چیست و در صرافی چه می شود؟

در واقع صرافی به معنی معامله انواع پول است و یکی از مشاغلی است که در آن طلا ، نقره ، ارز و وام داد و ستد می شود.

چند نوع مبادله وجود دارد؟

صرافی ها به دو نوع تقسیم می شوند: نوع اول: این نوع صرافی ها فقط ارز ، طلا و نقره را به صورت نقدی خرید و فروش می کنند. نوع دوم: این نوع صرافی ها علاوه بر آثار ذکر شده ، ارز را نیز منتقل می کنند. این فعالیت از طریق بانک ها و موسسات اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی انجام می شود.

صرافی های نوع دوم چگونه خدمات خارج از کشور را انجام می دهند؟

این نوع مبادلات خدمات خارجی را توسط کارگزاران مجاز خارج از کشور ارائه می دهند.

سود صرافی ها چقدر است؟

شرایط کار صرافی ها به گونه ای است که مانند سایر فروشندگان کالا و خدمات ، قیمت تمام شده کالاهای خود را محاسبه کرده و با درصدی از سود به مشتری ارائه می دهند. بدین منظور صرافی ها دوباره نرخ ارز را محاسبه می کنند

 واحد پولی فعلی کشور

کدام واحد ارزی نرخ فعلی صرافی ها را تعیین می کند؟ مبنای محاسبه نرخ روزانه صرافی ها توسط بانک مرکزی کشور تعیین می شود و این نرخ به صورت روزانه در اختیار صرافی ها قرار می گیرد.

وظیفه صرافی ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال دارای مبادله نیز می باشد و میزان عرضه و تقاضا ، ارزش ارزهای دیجیتال در مبادلات ارزهای دیجیتال تعیین می شود. در واقع این مبادلات حلقه ارتباط بین فروشنده و خریدار بوده و برای این عملیات کمیسیون دریافت می کنند.

کیف پول اینترنتی چیست؟

در این مبادلات ، کیف پول اینترنتی برای مشتریان در نظر گرفته شده است و مشتریان می توانند ارز دیجیتال خود را با این کیف پول اینترنتی مبادله کنند.

برای همکاری با صرافی از Swift استفاده کنید

تنها کانال پولی جهان سوئیفت است که ایران در لیست تحریم ها قرار دارد و نمی تواند از آن استفاده کند. اما همچنان باید از همان Swift استفاده کنید. به این ترتیب ، ما به دنبال افرادی هستیم که حساب Swift آنها ممنوع نیست. تحریم های سریع علیه دولت اعمال می شود و شامل افراد نمی شود. بسیاری از صرافان ایرانی در کشورهای مختلف حساب دارند. کافی است یک حساب در یکی از کشورها داشته باشید تا به شبکه Swift متصل شوید و در انتقال پول مشکلی نداشته باشید. بنابراین مبادلات فقط دور زدن تحریم های بانکی برای ارقام بالا است.

کار اصلی صرافی ها و همکاری با صرافی

عمده کار صرافی ها خرید و فروش اسکناس و حواله است. حواله ارزی انتقال پول بین بانکی نامیده می شود. در واقع انتقال اعداد در شبکه سوئیفت حواله ارزی نامیده می شود. بانک مرکزی به صرافی ها اجازه داد در ازای هر دلار تبدیل شده صد تومان سود دریافت کنند. صرافی ها نیز حواله های ارزی را خرید و فروش می کنند. دریافت کمیسیون از سوی صرافی ها غیرقانونی است و آنها فقط باید همان میزان سود مصوب را دریافت کنند ، اما به دلیل قدرت آنها ، این کمیسیون ها را دریافت می کنند.

شروع کار صرافی و همکاری

برای اخذ مجوزهای مبادله ، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید سرمایه شما است. بر اساس میزان سرمایه ، درجه بندی انجام می شود و سپس مجوزها اعطا می شود و می توانید شروع به کار کنید.

همکاری با صرافان

اما سوال این است که آیا صراف به اندازه مبلغی که یک تاجر فروخته و می خواهد تبدیل کند سرمایه دارد؟ گاهی صرافان این میزان سرمایه را ندارند و از ثروت شرکای تجاری خود که دارای حساب Swift هستند برای تبدیل مبالغ بالا استفاده می کنند. بنابراین ، به عنوان یک معامله گر ، می توانید با صرافان همکاری کنید. اما صرافان باید در ازای پولی که به دست می آورند مالیات بپردازند. برای جلوگیری از ورود به این مسائل مالیاتی ، صرافی ها معمولاً هر سه ماه شماره حساب خود را تغییر می دهند.

سیستم سنا

کلیه صرافی ها موظفند کلیه معاملات روزانه خود را در این سامانه ثبت کنند. این امر به این دلیل است که دولت می تواند بر نرخ ارز کنترل کامل داشته باشد.

سیستم نیما

این سیستم برای کنترل بازار از دست صرافان است. این سیستم و قیمتی که در آن اعلام شده ، بیشتر به نفع واردکنندگان است. در سیستم نیما چهار گروه وجود دارد: واردکنندگان کالاهایی که به ارز نیاز دارند. صادرکنندگان کالا که موظف به دریافت پول خود معادل سیستم نیما هستند. واسطه هایی مانند بانک ها و صرافی ها ؛ مدیران و مقامات دولتی که باید نرخ ارز این ارز را کنترل کنند.

در پایان

برای همکاری با صرافی های گروه ما می توانید از طریق لینک ارتباط با ما در تماس بوده تا راهنمایی های لازم را برایتان انجام دهیم.

Leave a Reply