You are currently viewing چگونگی تبدیل بیت کوین به تومان در ایران

چگونگی تبدیل بیت کوین به تومان در ایران

چگونگی تبدیل بیت کوین به تومان در ایران از طریق روش های ساده و موثر و خرید و فروش از طریق صرافی های ایرانی. در ادامه این مقاله بهترین روش های تبدیل بیت کوین به تومان در ایران را بررسی میکنیم.

با ظهور بیت کوین ، ما راهی فوق العاده عالی برای انتقال پول پیدا کرده ایم که غیر متمرکز است و با یک سری قوانین فوق العاده شفاف اداره می شود.در واقع ، بیت کوین یک گزینه جایگزین برای بانکداری متمرکز است که ارزهای فیات را کنترل می کند.

چرا ارزها ارزش مالی دارند؟

ارزها زمانی می توانند مورد استفاده قرار گیرند که ارزش مشخصی داشته باشند. به عبارت دیگر ، اگر یک ارز بتواند ارزش نسبی خود را با گذشت زمان حفظ کند ، در این صورت ارزش مالی پیدا می کند. به طور کلی ، یک ارز باید برای خرید کالاها یا خدمات مختلف قابل استفاده باشد. از نظر تاریخی ، در جوامع مختلف از فلزات گرانبها به عنوان روش پرداخت استفاده می شده است. زیرا مقدار آنها نسبتاً ثابت می ماند.به جای حمل دانه های کاکائو و تراشه های طلا ، مردم تصمیم گرفتند ارز را به عنوان جایگزینی برای این روش مبادله پول اختراع کنند.

دلایل زیادی برای استفاده قابل استفاده ارزهای ضرب شده در آن زمان وجود دارد ، مهمترین آنها این بود که این ارزها از همان فلزات گرانبها ساخته می شدند و بنابراین دارای زیربناهای قوی بودند. این سکه ها که به صورت سکه بودند با گذشت زمان آسیب زیادی دیدند و ارزش آنها افت نکرد.

در دوران مدرن ، اسکناس ها با سکه های ضرب شده جایگزین شده اند

این ارزها مانند سکه های ساخته شده از فلزات گرانبها به خودی خود ارزش ذاتی ندارند. سپس مردم پول الکترونیکی و روش های مختلف پرداخت را ساختند. ارزهای کاغذی مقدار مشخصی از ارزش را نشان می دهند که دریافت کالاها برای آن امکان پذیر است.

در چگونگی تبدیل بیت کوین به تومان با این حال ، با توجه به اینکه دنیا استاندارد طلا و پشتیبانی آن از ارز را کنار گذاشته است ، این روزها ارزهای فیات ظهور کرده اند. ارز فیات توسط هر کشور و دولت تولید می شود و ارزش آن به ذخایر طلا یا سایر کالاها وابسته نیست (یا پشتیبانی نمی شود) و بیشتر با اعتماد و اعتباری که آن کشور و دولت در بین دیگران دارد تعیین می شود. بیشتر ارزهای جهان اکنون ارزهای فیات هستند و بسیاری از دولت ها و مردم عادی در سراسر جهان دریافته اند که ارزهای فیات بهترین نوع ارز هستند که با گذشت زمان ثابت مانده و کمتر در معرض افت هستند.

قابل تقسیم ، کاربردی و قابل حمل

چگونگی تبدیل بیت کوین به تومان

علاوه بر آنچه تاکنون در مورد ارز گفته شده است ، یک ارز موفق باید از نظر کمیابی ، تقسیم پذیری ، قابل اجرا بودن و قابلیت انتقال دارای صلاحیت هایی باشد تا ارزش داشته باشد.

نقدینگی و کمبود

نکته مهم در داشتن ارزش ارزی مشخص ، عرضه آن است. اگر میزان عرضه ارز بسیار زیاد باشد ؛ باعث می شود قیمت کالاها بالا برود و در نتیجه اقتصاد کشور از بین برود ، از طرف دیگر کمبود پول و نقدینگی کم آن در جامعه نیز مشکلاتی را ایجاد می کند.
تقسیم پذیری ارزهای موفق را می توان به واحدهای کوچکتر تقسیم کرد. برای اینکه یک ارز به طور کلی پذیرفته شود ، باید به قطعات کوچکتر تقسیم شود تا بتواند قابل تجارت باشد.

در واقع با توجه به کالاها و موادی که در جامعه مورد نیاز است و هزینه آنها ، ارز مورد نظر باید به طور دقیق تقسیم و محاسبه شود. به عنوان مثال ، در ایران ، تومان ارزی است که توسط همه پذیرفته می شود؛ اما ریال قسمت کوچکتری از تومان است؛ اگرچه زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد. زیرا کالاها را نمی توان به ریال خریداری کرد. یا مثلاً 100 دلار در 100 سنت که هنوز هم در بسیاری از معاملات خرده فروشی استفاده می شود.

قابلیت استفاده

برای تأثیرگذار و کارآمد بودن باید از یک ارز استفاده شود. افرادی که از هر ارزی استفاده می کنند باید بتوانند به راحتی از آن در ازای خدمات و کالاها استفاده کنند. این مهمترین و مهمترین دلیل درآمدزایی در ابتدا بود ، به طوری که مردم در ازای دریافت کالا مستقیماً کالای دیگری را خریداری نمی کردند و مبادله کالا با کالا از بین می رفت.

در چگونگی تبدیل بیت کوین به تومان علاوه بر این ، عملی بودن به این معنی است که ارز به راحتی از یک مکان به مکان دیگر منتقل می شود. زیرا کالاهای گرانبها و فلزات این قابلیت را ندارند.

قابل حمل بودن

هر ارز باید بتواند بین افراد مختلف منتقل شود. اگر پول به شخص دیگری منتقل نشود ؛ آن پول ارزش خاصی ندارد. در مسائل مربوط به ارز فیات ، این ارز مناسب است که نه تنها در متن اقتصاد یک کشور بین افراد مختلف قابل انتقال است. اما همچنین توانایی انتقال و هزینه آن را بین کشورهای مختلف فراهم کنید. اکنون که با این موارد آشنا شدید ، می توانیم به بحث اصلی خود بپردازیم ، به همین دلیل ارزش بیت کوین است. برای این منظور ، ما بیت کوین را با توجه به 4 ویژگی اصلی یک ارز خوب ، با ارزهای فیات مقایسه می کنیم.

چگونه بیت کوین را به پول نقد تومان تومان تبدیل کنیم؟

اگر بیت کوین را به عنوان یک ارز یا کالا در نظر بگیریم ، مانند هر چیز ارزشمند دیگری ، می توان آن را به ارزهای دیگر تبدیل کرد. وقتی این دیدگاه را داشته باشید ، آن وقت خواهید فهمید که امکان تبدیل بیت کوین به تومان یا ریال خودمان وجود دارد. افراد از اصطلاحات مختلفی برای تبدیل بیت کوین به پول استفاده می کنند ، از جمله: فروش بیت کوین به تومان ، بیت کوین را به پول نقد تومان تومان تبدیل کنید ، بیت کوین را به پول واقعی تبدیل کنید ، بیت کوین را به واحد پول یا دلار ایران تبدیل کنید

همه این شرایط به معنای دادن و دریافت بیت کوین است ، پولی که به حساب بانکی شما واریز می شود و می توانید آن را خرج کنید. در چگونگی تبدیل بیت کوین به تومان باید از طریق صرافی های آنلاین انجام شود. صرافی های سطح شهر هنوز مجوز لازم برای تجارت بیت کوین را ندارند.

صرافی های خرید و فروش بیت کوین

بنابراین ، حتی در شهرهای بزرگ مانند تهران ، شیراز ، مشهد ، تبریز یا اصفهان نیز نمی توانید صرافی ای را پیدا کنید که خرید و فروش ارز انجام دهد و همچنین بتواند بیت کوین را همزمان خریداری و بفروشد. از آنجا که تجارت بیت کوین بصورت آنلاین است ، باید مراقب باشید که فقط با سایت ها و صرافی های معتبر کار کنید. در اینجا برخی از خطرات موجود در خرید و فروش بیت کوین آورده شده است:

شخصی از شما بیت کوین دریافت می کند اما هزینه آن را پرداخت نمی کند ، پرداخت کننده پول کارت بانکی دزدیده شده را به حساب شما واریز می کند ، خریدار بیت کوین ادعا می کند که بیت کوین از شما دریافت نکرده است و یا مبلغ کمتری از قرارداد را واریز نمی کند ، در ارسال بیت کوین اشتباه کنید و بیت کوین به آدرس اشتباه ارسال می شود ، تراکنش های بیت کوین به دلیل ازدحام شبکه برای مدت طولانی حل نشده باقی می مانند (اگر هزینه معامله درست را تنظیم کنید این مشکل به ندرت رخ می دهد)

در چگونگی تبدیل بیت کوین به تومان با در نظر گرفتن این خطرات دقت بیشتری در فروش بیت کوین و دریافت ریال یا بالعکس خواهید داشت. مراحل وجه نقد بیت کوین در همه این موارد تفاوتی ندارد: فروش بیت کوین استخراج شده کم و بیش بیت کوین هایی که از سایت های کسب درآمد کسب می کنید را بفروشید ،مقادیر مختلف بیت کوین را که شخصی برای شما هدیه ارسال کرده بفروشید

چگونگی تبدیل بیت کوین به تومان

فرقی نمی کند که بیت کوین در کیف پول شما باشد ، چه شما از کیف پول های آنلاین مانند blockchain.com یا کیف پول های نرم افزاری مانند coinomi ، کیف پول اتمی یا کیف پول Guarda.co استفاده می کنید ، روش نقد شدن بیت کوین یکسان است.
روند نقد شدن بیت کوین و دریافت پول

برای خرید و فروش بیت کوین ، مراحل مختلفی در صرافی ها و سایت های خرید و فروش وجود دارد. قبل از شروع به مراحل ، مطمئن شوید که ارزش بیت کوین شما قابل فروش است. ارزش های کمتر از 0.001 بیت کوین معمولاً خریدار ندارد و بیت کوین شما باید بیش از این باشد. با این حال ، حداقل مبلغ خرید به طرف معامله شما بستگی دارد.

شما باید به شرایط و قیمت معامله توجه کنید. به طور کلی ، شما معمولاً باید این مراحل را طی کنید

صرافی یا سایت صحیحی را پیدا کنید – در Google جستجو کنید یا سایتها یا صرافی هایی را که از قبل می شناسید بررسی کنید ، قیمت و شرایط معامله را ببینید و معامله مناسب را انتخاب کنید. 2. اطمینان از امکان تجارت – پیام به سایت یا مبادله اینکه آیا خریدار بیت کوین است یا خیر. بعضی اوقات صرافی های آنلاین فقط فروشنده هستند و خرید موقت نمی کنند. 3. به سایت بپیوندید و احراز هویت کنید – پس از اطمینان از امکان انجام معامله ، در سایت مشترک شوید. همه صرافی ها احتیاج به احراز هویت دارند ، با این حال برخی فقط از شما می خواهند که احراز هویت کنید وقتی می خواهید از آنها بیت کوین بخرید و هنگام فروش بیت کوین از شما نمی خواهند که احراز هویت کنید.

4. احراز هویت کامل – احراز هویت معمولاً شامل عکس کارت ملی ، کارت بانکی ، تلفن همراه و تأیید نامه ایمیل و گاهی سلفی با کارت های مورد نظر است. 5. ارسال درخواست فروش – این درخواست به صورت متفاوتی ارسال می شود و به سایت بستگی دارد. 6. بیت کوین را به آدرس خریدار ارسال کنید – در این مرحله آدرس بیت کوین را از صرافی دریافت می کنید و کیف پول خود را وارد می کنید و مقدار بیت کوین مورد نظر برای فروش را به آدرس خریدار ارسال می کنید.

هزینه معاملات

هزینه معامله همیشه با فرستنده است (در این مورد شما). فقط باید در مورد کمکی که به دیگران می کنید بیشتر از دیگران تبعیض قائل شوید. اگر متوجه شدید موجودی شما کم است ، باید درخواستی را که به صرافی ارسال کرده اید تغییر دهید یا به صرافی بگویید که مبلغ ارسالی کمتر خواهد بود. منتظر تأیید معامله باشید – تأیید کامل معامله معمولاً از 10 دقیقه تا 30 دقیقه متغیر است. 8. دریافت پول در حساب بانکی – پس از دریافت بیت کوین ، سپرده به حساب شما واریز می شود. بسته به سیاست مبادله ممکن است واریز مدتی طول بکشد و شما باید قبل از انجام معامله این مورد را بررسی کنید.

بهترین صرافی های خرید و فروش بیت کوین و تبدیل به تومان در ایران

بهترین صرافی ارز دیجیتال در ایران: برای اینکه بتوانید در بازار ارزهای دیجیتال معامله کنید، باید یک حساب فعال در صرافی ارز دیجیتال داشته باشید. انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در بیت کوین یا آلت کوین به اهداف شخصی شما بستگی دارد. سایت های معتبر زیادی برای معاملات شما وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. بیشتر سکه های معامله شده در صرافی های ارز دیجیتال ایران بیت کوین، ریپل، اتریوم و چندین آلت کوین دیگر است.

سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال ممکن است برای شما کمی گیج کننده و ترسناک باشد. چرا که برخی از رسانه ها با انتشار اخبار مستمر در مورد کلاهبرداری و مانور دادن بر روی مسائل منفی بازار ارزهای دیجیتال سعی در منحرف کردن مردم از سرمایه گذاری در این بازار نوپا دارند. در حالی که برخی از این اخبار ممکن است درست باشد، سرمایه گذاری و تجارت در ارز دیجیتال هرگز به سادگی امروز نبوده است. مهمترین نگرانی در هنگام خرید و فروش بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال امنیت است. خواه هدف شما نگهداری بلند مدت باشد یا کوتاه مدت. همچنین ممکن است بخواهید که حریم خصوصی شما امن و ناشناس باشد.

معرفی Nobitex Exchange

برای تبدیل بیت کوین به تومان در ایران ، نوبیتکس از ترکیب سه کلمه جدید به معنای جدید، بیت کوین و صرافی به معنای مبادله ساخته شده است. Nobitex Exchange ویژگی های اصلی خود را بستری امن، سریع و آسان برای خرید و فروش مستقیم ارزهای دیجیتال معرفی کرده است. این صرافی در زمستان 2017 راه اندازی شد و یکی از بهترین صرافی های ارز دیجیتال است. کارمزد معامله در این سایت به عنوان درصدی از حجم دارایی درخواستی محاسبه می شود. به عنوان مثال، اگر مبتدی هستید، کمیسیون اولین معامله شما حدود 0.35٪ خواهد بود. تراکنش ها نیز به صورت جفت ارز مانند اتریوم در مقابل تترا با کارمزد حدود 0.15 درصد محاسبه می شوند. یکی از معایب این صرافی این است که می توانید آن را با احراز هویت سفت و سخت خرید و فروش کنید.

معرفی صرافی بیت کوین برای تبدیل به تومان در (Bitpin.ir)

صرافی بیت کوین در نگاه اول بسیار زیباست. بیت کوین از دیگر صرافی های ایرانی است که با وجود سابقه کوتاه خود، خدمات متنوعی را برای تراکنش های ارز دیجیتال به کاربران ارائه می دهد. پیت‌پین محصولی از شرکت صرافی ایمان سنا دانش‌بانیان، مجموعه‌ای از شرکت‌های خوش‌نام و با تجربه در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و فین‌تک است. با توجه به حساسیت کاربران در امنیت و تضمین تراکنش ها، پنل کاربری صرافی ارز دیجیتال بیت کوین از سیستمی امن، ساده و حرفه ای با در نظر گرفتن الزامات قانونی برای کاربران استفاده می کند.

در صرافی بیت کوین می توانید با حداقل کارمزد حدود 0.06% تا 0.32% در بازار ارزهای دیجیتال معامله کنید. این کارمزد کم در دراز مدت دارایی شما را افزایش می دهد.

معرفی Vallex Exchange (Wallex.ir)

برای تبدیل بیت کوین به تومان در ایران ، صرافی والکس یکی دیگر از مشاغلی است که توسط دانشجویان دانشگاه شریف تأسیس شده است. به گفته این صرافی، این سایت حدود 86000 کاربر دارد که با ارزهای دیجیتال معامله می کنند. احراز هویت در این سایت نسبت به رقبا کمی سخت گیرانه است، برای احراز هویت در این صرافی باید یک تلفن ثابت معرفی کنید تا با هماهنگی قبلی با شما تماس گرفته شود. این سایت از ورود دو مرحله ای استفاده می کند.

یکی از نقاط ضعف اصلی این صرافی نبود اپلیکیشن موبایل برای تراکنش ها است. پس از سال ها فعالیت، انتظار می رفت که اپلیکیشن این صرافی برای تسریع در روند سفارش رونمایی شود، اما در حال حاضر خبری از رونمایی در سایت نیست. زمان برداشت از حساب و واریز به بانک حدود 24 ساعت است و نرخ کارمزد تراکنش در این سایت به میانگین تراکنش های شما در 3 ماه گذشته بستگی دارد. 4% حداکثر نرخ کارمزد خواهد بود که با ثبت سفارش کاهش می یابد. همچنین مبلغ مورد نیاز برای حداقل سفارش 100000 تومان می باشد.

Excoino Exchange (Excoino.com)

صرافی Exquino یکی از زیرمجموعه های هلدینگ آرنیکا به عنوان اولین شرکت دانش بنیان ارائه کننده کیف پول رمز ارز با مجوز معاونت علمی ریاست جمهوری در پایان سال 1396 آغاز به کار کرد. Exquino با هدف ارائه خدمات مالی مبتنی بر ارز دیجیتال، بی نیازی کاربران ایرانی از پلتفرم‌های خارجی، حفظ ارزش دارایی‌های آنها، بومی‌سازی فناوری‌های ارزهای دیجیتال و بلاک چین و رفع نیازهای کسب‌وکارهای داخلی با حفظ امنیت این اقدام را انجام داده است. و محرمانه بودن

صرافی رمزینکس (Ramzinex.ir)

برای تبدیل بیت کوین به تومان در ایران ، رمزینکس یک سامانه مبادلات آنلاین در حوزه ارزهای رمزنگاری شده است که توانسته است سرعت، امنیت تراکنش ها را افزایش داده و واسطه ها، موانع و تهدیدات پیش روی ایرانیان از جمله ریسک مسدود شدن سرمایه در مبادلات خارجی و ریسک معامله با افراد ناشناس را برطرف کند. و با ایجاد بستری فوری و تراکنش های همتا به همتا، قیمت شفاف بر اساس پول ملی ایران را در اختیار کاربران قرار دهید. سکوی عملیات این سکو در ایستگاه نوآوری دانشگاه صنعتی شریف قرار دارد.

تبادل Ok-ex.io

این صرافی فعالیت را در سال 1394 و در ابتدای فعالیت خود به خرید و فروش چند ارز دیجیتال خاص محدود شد. ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، بیت کوین کش و لایت کوین تنها ارزهای دیجیتالی بودند که در این صرافی معامله می شدند. این صرافی پس از محبوبیت صرافی Ok Exchange در بین کاربران ایرانی، سطح فعالیت خود را ارتقا داد و ارزهای دیجیتال بیشتری را برای خرید و فروش در اختیار کاربران خود قرار داد. تمامی صرافی های معتبری که در ایران مورد استفاده قرار می گیرند به دلیل برخی مزایا و معایب درجات محبوبیت متفاوتی دارند.

Leave a Reply