You are currently viewing تبدیل ارز کاردانو به تومان چگونه است

تبدیل ارز کاردانو به تومان چگونه است

بهترین روش خرید و فروش و تبدیل کاردانو به تومان . در این راهنما ، ما گام به گام نحوه تجارت کاردانو و تبدیل آن به تومان (ای دی ای) را به شما نشان می دهیم. در حالی که می توانید ای دی ای را در بسیاری از صرافی های رمزنگاری شده در سراسر جهان معامله کنید ، در این راهنما ، ما از c استفاده می کنیم زیرا این صرافی ارز رمزنگاری شده است که ما به آن اعتماد داریم و دارای بالاترین نقدینگی در سراسر جهان است.

قبل از شروع تجارت ای دی ای و تبدیل کاردانو به تومان

قبل از اینکه بتوانید معامله کاردانو را شروع کنید ، چند پیش نیاز وجود دارد. اول از همه ، شما نیاز به یک حساب تجاری در بایننس دارید. اگر این کار را نمی کنید ، لطفاً قبل از ادامه کار با بقیه این راهنما ، یک حساب در بایننس ثبت کنید.

جفت های تجاری ای دی ای/بیت کوین و ای دی ای/یو اس دی تی

برای تبدیل کاردانو به تومان  ، تا کنون ، محبوب ترین جفت های معاملاتی کاردانو با بیت کوین (بیت کوین) یا تتر (یو اس دی تی) هستند. بنابراین ، اگر قصد خرید کاردانو را دارید ، برای خرید آنها باید مقداری بیت کوین یا یو اس دی تی در حساب بایننس خود داشته باشید. اگر هنوز این کار را نکرده اید بیت کوین یا یو اس دی تی را به حساب بایننس خود واریز کنید. اگر کاردانو را می فروشید ، باید مقداری ای دی ای در حساب تجاری بایننس خود داشته باشید.

برای تبدیل کاردانو به تومان پس از اتمام ثبت نام و سپرده گذاری ای دی ای ، بیت کوین یا یو اس دی تی ، آماده شروع معاملات ای دی ای هستید. برای بقیه راهنما ، از ای دی ای/بیت کوین در مثالها استفاده خواهیم کرد. مراحل ای دی ای/یو اس دی تی تقریباً یکسان است.

مکان یابی پنجره تجاری ای دی ای/بیت کوین

مرحله 1: برای شروع تجارت کاردانو ، پس از ورود به بایننس ، روی پیوند “معامله و تبدیل به تومان” در نوار ناوبری بالا کلیک کرده و “Classic” را انتخاب کنید. با این کار پنجره معاملاتی کلاسیک مانند شکل زیر راه اندازی می شود. مرحله 2: برای شروع مکان یابی جفت تجاری ای دی ای/بیت کوین به قسمت بالا سمت راست صفحه بروید. با کلیک روی برگه بیت کوین در آنجا شروع کنید. مرحله 3: در مرحله بعد ، “ای دی ای” را جستجو کنید. با این کار لیست جفت های تجاری بیت کوین فیلتر می شود تا فقط ای دی ای/بیت کوین نشان داده شود.

مرحله 4: در نهایت ، روی “ای دی ای/بیت کوین” کلیک کنید تا پنجره تجاری ای دی ای/بیت کوین راه اندازی شود.

درک قیمت پیشنهاد ، قیمت پرس و جو و آخرین قیمت معامله شده

برای تبدیل کاردانو به تومان  ، در سمت چپ پنجره معاملاتی ، می توانید سفارشات خرید و فروش توسط سایر معامله گران را مشاهده کنید. سفارشات فروش در بالا و با رنگ قرمز در حالی که سفارشات خرید در زیر و با رنگ سبز مشخص شده است. در این بین آخرین قیمت معامله شده در بیت کوین به همراه معادل USD دقیقاً در کنار آن قرار دارد.

قیمت ، پیشنهاد و آخرین قیمت معامله شده را ارائه دهید

قیمت بزرگ مشکی در وسط جدیدترین قیمت معامله شده است. بلافاصله زیر آن بالاترین قیمت پیشنهادی است که خریداران مایل به پرداخت آن هستند. بالا پایین ترین قیمت درخواستی است که فروشندگان مایل به پذیرش آن هستند. این اطلاعات به شما ایده بهتری می دهد که قبل از ثبت سفارشات خود ، باید ای دی ای خود را با چه قیمتی خریداری یا بفروشید.

مکان های سفارش ای دی ای و کاردانو ، معامله و تبدیل به تومان

برای شروع ثبت سفارش ، به قسمت قرار دادن سفارشات واقع در زیر نمودار قیمت بروید.

نحوه سفارش خرید ای دی ای

برای تبدیل کاردانو به تومان هنگام خرید یک ارز رمزنگاری شده از صرافی ، همیشه حداقل دو نوع سفارش اساسی برای معامله گر وجود دارد. آنها به عنوان Limit Order و Market Order شناخته می شوند. خرید ای دی ای با استفاده از سفارش محدود برای سفارشات محدود خرید ، باید موارد زیر را مشخص کنید: مقدار توکن ای دی ای که می خواهید AND خریداری کنید قیمت (به ازای هر نشانه) که مایل به پرداخت آن هستید. هرچه قیمت شما به پایین ترین قیمت درخواست شده نزدیک تر باشد ، احتمال تحقق سفارش خرید شما بیشتر می شود.

خرید ای دی ای با استفاده از سفارش بازار

اگر می خواهید سفارش شما فوراً پر شود ، چیزی را که به عنوان سفارش بازار معروف است اجرا می کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقدار توکن ای دی ای مورد نظر خود را بیان کنید. هنگامی که سفارش خرید در بازار اجرا می شود ، تا زمانی که موجودی بیت کوین کافی برای پوشش خریدهای خود را داشته باشید ، کمترین قیمت درخواست شده در کتاب سفارش را پرداخت می کنید. هنگام استفاده از سفارش بازار مراقب باشید زیرا دامنه پیشنهاد قیمت ممکن است بیشتر از آنچه انتظار دارید باشد. قیمت واقعی که می پردازید ممکن است به طور قابل ملاحظه ای بالاتر از آخرین قیمت معامله شده باشد ، به ویژه در دوره هایی که نقدینگی کم است و نوسانات بازار بالا است.

نحوه ثبت سفارش فروش ای دی ای

به طور مشابه هنگام فروش ، می توانید بین سفارشات محدود و سفارشات بازار را انتخاب کنید.  فروش ای دی ای با استفاده از سفارش محدود برای سفارشات محدودیت فروش ، باید موارد زیر را مشخص کنید: مقدار ای دی ای که مایل به فروش AND هستید قیمت (به ازای هر نشانه) که مایل به پذیرش آن هستید. هرچه قیمت شما به بالاترین قیمت پیشنهادی نزدیک تر باشد ، شانس تحقق سفارش فروش شما بیشتر است.

فروش ای دی ای با استفاده از سفارش بازار

برای تبدیل کاردانو به تومان هنگامی که سفارش بازار فروش را اجرا می کنید ، تا زمانی که همه آن نشانه های ای دی ای به فروش نرسد ، هر مقدار توکن ای دی ای را که تعیین کرده اید با بالاترین قیمت پیشنهادی در کتابهای سفارش می فروشید. این بدان معناست که سفارش فروش شما فوراً پر می شود.

باز هم ، هنگام استفاده از سفارشات فروش در بازار باید مراقب باشید. قیمت واقعی که دریافت می کنید ممکن است به میزان قابل توجهی پایین تر از آخرین قیمت معامله شده باشد ، به ویژه هنگامی که نوسانات بازار زیاد است و نقدینگی کم است. فروش کوتاه کاردانو (ای دی ای) راهی برای سوددهی از سقوط قیمت ای دی ای است و این استراتژی معاملاتی را می توان با استفاده از یک حساب تجاری حاشیه ای اجرا کرد. این استراتژی همچنین به عنوان کوتاه کردن کاردانو یا گرفتن موقعیت کوتاه کاردانو نیز شناخته می شود.

روش انجام این کار استفاده از یک حساب تجاری حاشیه ای برای وام گرفتن توکن کاردانو برای فروش اولیه است. متعاقباً ، اگر قیمت کاردانو همانطور که پیش بینی کرده اید کاهش یابد ، می توانید توکن های ای دی ای را با قیمت پایین تری خریداری کرده و سود کسب کنید.

3X و 5X کاردانو Margin Trading در بایننس

همه مبادلات ارزهای رمزپایه معامله حاشیه کاردانو را ارائه نمی دهند. مواردی که غالباً تنها اجازه معامله 2 برابر با حاشیه را می دهند که در آن 100 دارایی رمزنگاری ای دی ای که به عنوان وثیقه متعهد شده اند ، به شما امکان می دهد فقط 100 ای دی ای برای فروش کوتاه مدت وام بگیرید. از سوی دیگر ، بایننس ، مبادله منتخب ارزهای رمزپایه ما ، از معاملات حاشیه کاردانو پشتیبانی می کند و هر دو حالت حاشیه 3X و 5X را به معامله گران رمزنگاری ارائه می دهد.

در حالت حاشیه 3X ، تعهد دادن 100 دارایی رمزنگاری ای دی ای (به عنوان مثال یو اس دی تی) به شما امکان می دهد 200 ای دی ای برای فروش کوتاه مدت وام بگیرید در حالت حاشیه 5X ، تعهد دادن 100 دارایی رمزنگاری ای دی ای به شما امکان می دهد 400 ای دی ای برای فروش کوتاه مدت وام بگیرید

دریافت یک حساب تجاری حاشیه بایننس و تبدیل کاردانو به تومان

برای تبدیل کاردانو به تومان : قبل از اینکه بتوانید Margin Trading را شروع کنید ، باید یک حساب Margin Trading در بایننس باز کنید.

تعهد وثیقه برای وام گرفتن کاردانو (ای دی ای)

قبل از اینکه بتوانید نشانه های کاردانو را قرض بگیرید ، ابتدا باید دارایی های رمزنگاری شده را به کیف پول خود منتقل کنید تا به عنوان وثیقه مورد استفاده قرار گیرد. در مثال های زیر ، ما از یو اس دی تی (یک استیبل کوین معروف به دلار آمریکا) به عنوان دارایی رمزنگاری شده برای وثیقه استفاده خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: روش های تبدیل ارز ریپل به تومان

میزان وثیقه مورد نیاز شما بستگی به این دارد که چقدر ای دی ای می خواهید بفروشید و حالت حاشیه ای که استفاده می کنید بستگی دارد. در حالت حاشیه 3X ، شما باید 1 یو اس دی تی تعهد دهید تا 2 یو اس دی تی ای دی ای برای فروش کوتاه مدت وام بگیرید. در حالت حاشیه 5X ، تعهد دادن 1 یو اس دی تی به شما امکان می دهد تا 4 دلار آمریکا (USDA) ای دی ای برای فروش کوتاه وام بگیرید.

انتقال یو اس دی تی به Margin Wallet برای استفاده به عنوان وثیقه

این فرض بر این است که شما قبلاً مقداری یو اس دی تی در کیف پول بایننس Spot خود دارید و می خواهید از آنها به عنوان وثیقه برای قرض گرفتن ای دی ای برای فروش کوتاه استفاده کنید. مرحله 1: وارد حساب تجاری بایننس خود شوید و از منوی نوار بالا ، Wallet -> Margin Wallet را انتخاب کنید تا به Margin Wallet خود بروید.

برای تبدیل کاردانو به تومان  ، مرحله 2: “یو اس دی تی” را جستجو کرده و روی “انتقال” کلیک کنید مرحله 3: مقدار توکن یو اس دی تی را برای انتقال از کیف پول نقطه ای خود به کیف پول حاشیه خود مشخص کنید (به عنوان مثال 10 یو اس دی تی) و روی “تأیید انتقال” کلیک کنید

باز کردن یک موقعیت کوتاه ای دی ای

مرحله 1: از کیف پول حاشیه خود ، ای دی ای را جستجو کنید و معامله و تبدیل به تومان -> ای دی ای/یو اس دی تی را انتخاب کنید تا به پنجره تجاری ای دی ای Margin بروید. مرحله 2: به بخش فروش ای دی ای بروید ، درست در زیر نمودار قیمت. بخش 3: مطمئن شوید که حالت “قرض” را انتخاب کرده اید. حداکثر میزان ای دی ای که می توانید برای فروش کوتاه مدت وام بگیرید به شما نشان داده می شود.

مرحله 4: قیمت و میزان ای دی ای مورد نظر خود را در فرم ثبت سفارش مشخص کنید و بر روی دکمه Margin Sell ای دی ای کلیک کنید تا سفارش فروش کوتاه خود را ثبت کنید. هنگامی که سفارش اجرا می شود ، توکن یو اس دی تی برای فروش دریافت خواهید کرد ، اما اکنون نیز وام ای دی ای با سود هر ساعت دریافت خواهید کرد.

بستن یک موقعیت کوتاه ای دی ای

بستن موقعیت کوتاه ای دی ای در بایننس بسیار آسان است و می تواند از طریق یک سفارش انجام شود. مرحله 1: به بخش خرید ای دی ای بروید که در زیر نمودار قیمت همان پنجره تجاری حاشیه ای دی ای/یو اس دی تی در بالا نشان داده شده است.

بخش 2: مطمئن شوید که حالت “بازپرداخت” را انتخاب کرده اید. مرحله 3: قیمت و مقدار ای دی ای مورد نظر برای خرید مجدد را مشخص کنید. اگر می خواهید کل موقعیت کوتاه خود را ببندید ، باید مقدار دقیق ای دی ای را که زودتر فروخته اید وارد کنید. اگر ای دی ای بیشتری از آنچه قبلاً فروخته اید خریداری کنید ، در نهایت یک خالص موقعیت ای دی ای طولانی در کیف پول حاشیه خود خواهید داشت.

مرحله 4: جزئیات سفارش خود را دوباره بررسی کنید و روی “خرید ای دی ای” کلیک کنید تا سفارش داده شود. سفارش شما در صف اجرا قرار می گیرد و پس از انجام سفارش ، هرگونه ای دی ای دریافتی ابتدا برای پرداخت وام ای دی ای موجود شما استفاده می شود. اگر شما ای دی ای را با قیمتی بالاتر از آنچه قبلاً خریداری کرده اید فروخته باشید ، در این صورت سود کسب کرده اید و باید سود خالص موجودی یو اس دی تی خود را در کیف پول حاشیه خود مشاهده کنید.

پرداخت سود

در تبدیل کاردانو به تومان این مهم است که به خاطر داشته باشید که با معاملات حاشیه ای ، شما اساساً وام می گیرید و باید از آن وام بهره بگیرید. سود وام ها به صورت ساعتی جمع می شود. بسته به دارایی وام گرفته شده ، نرخ بهره متفاوت است. به طور خاص ، از آنجا که شما ای دی ای کوتاهی دارید ، اساساً ای دی ای را وام می گیرید و سود قابل پرداخت نیز در ای دی ای خواهد بود.

حاشیه تماس و انحلال

برای تبدیل کاردانو به تومان هنگامی که یک موقعیت کوتاه ای دی ای را باز کردید ، اگر قیمت ای دی ای از یک سطح مشخص بالاتر رفت ، ممکن است از بایننس یک هشدار Margin Call دریافت کنید تا به شما یادآوری کند که دارایی رمزنگاری شده شما دارای خطر انحلال است.

و اگر قیمت ای دی ای همچنان به افزایش خود ادامه دهد ، دارایی های رمزنگاری شده شما به زور توسط اوراق بهادار منحل می شوند بایننس از آنچه به عنوان سطح حاشیه معروف است برای تعیین زمان دریافت حاشیه و زمان انحلال استفاده می کند.

سطح حاشیه

به هر حساب معاملاتی حاشیه یک سطح حاشیه اختصاص داده می شود که با استفاده از فرمول زیر محاسبه می شود. سطح حاشیه = ارزش کل دارایی / (مجموع وام گرفته شده + کل سود تعهدی) سطح حاشیه شما نشان دهنده سلامت مالی حساب حاشیه شما است و موارد زیر را تعیین می کند:

اینکه آیا می توانید وام های اضافی را وام بگیرید و میزان وجوه اضافی که می توانید وام بگیرید ادامه دهید. هنگامی که شما هشدار تماس حاشیه دریافت خواهید کرد هنگامی که دارایی های رمزنگاری شده شما برای بازپرداخت وام های شما نقد می شود. تحت حالت حاشیه 3X ، سطوح حاشیه 1.5 و بالاتر به عنوان ریسک پایین در نظر گرفته می شود و شما می توانید وجوه اضافی وام بگیرید.

اگر سطح حاشیه شما به زیر 1.5 برسد ، دیگر نمی توانید وام دیگری دریافت کنید. سطح حاشیه شما به 1.3 برسد ، یک Margin Call دریافت خواهید کرد ، این اعلان این است که یا باید وام خود را کاهش دهید (با بازپرداخت وام گرفته شده) یا وثیقه خود را افزایش دهید (با واریز وجوه بیشتر یا دارایی های رمزنگاری شده).

اگر سطح حاشیه شما به 1.1 برسد ، دارایی های شما به طور خودکار نقد می شود ، به این معنی که مبادله دارایی های رمزنگاری شده شما را به قیمت بازار می فروشد تا ای دی ای را پس بگیرد.

زیر 5X حالت حاشیه

سطوح حاشیه 1.25 و بالاتر به عنوان ریسک پایین در نظر گرفته می شود و شما می توانید وجوه اضافی وام بگیرید. سطح حاشیه شما به زیر 1.25 برسد ، دیگر نمی توانید وام بیشتری دریافت کنید. اگر سطح حاشیه شما به 1.15 برسد ، یک Margin Call دریافت خواهید کرد ، که به شما اطلاع می دهد یا باید وام خود را کاهش دهید (با بازپرداخت وام گرفته شده) یا وثیقه خود را افزایش دهید (با واریز وجوه بیشتر یا دارایی های رمزنگاری شده).

اگر سطح حاشیه شما به 1.05 کاهش یابد ، دارایی های شما به طور خودکار نقد می شود ، به این معنی که مبادله مجبور می شود دارایی های رمزنگاری شده شما را به قیمت بازار بفروشد تا ای دی ای را پس بگیرد. برای جلوگیری از دریافت حاشیه یا انحلال ، سطح مارجین خود را به سادگی با انتقال بیشتر یو اس دی تی (یا هرگونه ارز رمزنگاری شده دیگر) به Margin Wallet خود افزایش دهید.

Leave a Reply